i-spec.pl
Jak tworzyć dobre opisy produktów?
Zaktualizowano: 28 sty
Sprawdź się jak Tworzyć dobre opisy produktów, które "sprzedają".

Badania konsumentów online wskazały, że prawie 90% klientów kupujących przez internet uważa, że opisy produktów są bardzo istotne przy podjęciu decyzji o zakupie, a tym samym sprzedaży. Ta sama analiza pokazała również, że opisy, niezgodne ze stanem faktycznym produktu stały się w 50% przypadków powodem do reklamacji.
Dobre opisy produktów w sklepie internetowym są konieczne do zapewnienia firmie optymalnych zysków ze sprzedaży z 4 powodów:
Opis produktu zastępuje sprzedawcę w sklepie stacjonarnym - opisuje specyfikację techniczną i ma odpowiedzieć klientom na ich pytania oraz rozwiać większość wątpliwości.
Podnosi pozycję strony w wyszukiwarce - nie jest tajemnicą, że teksty umieszczane na stronie www są indeksowane przez wyszukiwarki.
Zachęca do zakupu - jeśli nie odpowiesz klientowi na najważniejsze pytania, to poszuka tych odpowiedzi u konkurencji.
Obniża ryzyko zwrotu - jeśli klient ma świadomość cech produktu i opis odzwierciedla rzeczywistość, to zwiększasz szansę, że klient nie dokona zwrotu.
A więc jak tworzyć opisy produktów?
Popularny język korzyści?
Ważne w tworzeniu opisów jest też wejście w buty klienta (persony), zrozumienie jego potrzeb i odniesienie się do nich w tekstach sprzedażowych. Do zakupu zdecydowanie przekonuje język korzyści, który pomaga zamieniać cechy i zalety produktu w realne korzyści dla konsumenta.
Opis jako tekst sprzedażowy
Tworzenie tekstów do sieci, niezależnie od ich rodzaju, powinniśmy rozpocząć od analizy grupy docelowej i jej przedstawicieli tzw. person. To pierwszy krok do zrozumienia potrzeb, wymagań, pragnień, a także obaw i wątpliwości potencjalnych klientów. Dzięki stworzeniu persony wiemy do kogo i w jaki sposób mówimy. Dane o personach uzyskujemy przy pomocy m.in. rozmów z klientami, analizy narzędzi, a także czytając komentarze klientów w mediach społecznościowych.
A może uruchomić zmysły?
Na każdy zmysł można z powodzeniem oddziaływać przy pomocy słów. Na zmysł wzroku świetnie zadziałają również profesjonalne zdjęcia produktu wykonane z różnych perspektyw i pokazujące z bliska detale i ważne elementy, a także przedmiot w codziennym użytku. Same słowa pobudzą za to wyobraźnię, jeśli tylko dobierzemy je w odpowiedni sposób np. "idealny samochód dla prezesa" - skojarzysz prawdopodobnie z mercedesem.
Co jeszcze robić tworząc opisy?
Na pozytywny odbiór i zaangażowanie w zakup ma także prostota przekazu. Nie używajmy sformułowań zbyt skomplikowanych oraz wyspecjalizowanych. W miarę możliwości umieszczajmy w opisie produktu opinie i cytaty osób, które zakupiły produkt i są z niego zadowolone.
Stosuj też jedną formę zwrotu do odbiorców. Najczęściej będzie to forma - Ty, dla Ciebie, Tobie, wybierana w marketingu coraz częściej, ponieważ przełamuje lody, ale nie sprawdzi się w każdym przypadku.
Bardzo ważny w opisie produktu jest też język, z którego korzystamy. Dopasowanie stylu wypowiedzi do danej grupy docelowej sprawia, że tekst lepiej się czyta i jest on skuteczniejszy. Użytkownik wie, że oferta kierowana jest dokładnie do niego, ponieważ odpowiada na jego potrzeby.
Czego powinieneś/aś unikać podczas tworzenia opisów?
Przede wszystkim kopiowania - jest to często niezgodne z prawem i nie jest to nagradzane działanie przez wyszukiwarki.
Zbyt długich opisów - nie każdy będzie miał czas i chęci, żeby je czytać.
Owijania w bawełnę - opis ma być oryginalny i konkretny.
Podsumowanie
Opis produktu powinien być oryginalny, konkretny, oddziaływać na emocje i zachęcać do zakupu. Nie przesadzaj z jego długością i nie owijaj w bawełnę. Pamiętaj, że opis produktu to też tekst SEO.
Marketing dla sklepów internetowych:
Autoryzowany Reseller Shoper
Tworzenie sklepów internetowych na platformie Shoper