top of page
  • Zdjęcie autorai-spec.pl

Jak za darmo reklamować sklep internetowy?

Zaktualizowano: 28 sty

W tym artykule dowiesz się jak za darmo reklamować sklep internetowy, przeczytaj do końca.

Jak za darmo reklamować sklep internetowy?

Każdy właściciel sklepu internetowego stara się reklamować swój biznes w możliwie najefektywniejszy sposób. Wiele firm korzysta z płatnych rozwiązań marketingu internetowego, ale nie dostrzegają możliwości darmowej reklamy sklepu internetowego w internecie. Oczywiście w miarę rozwijania swojego biznesu nie unikniemy konieczności inwestowania w rozwiązania płatne, ponieważ płatne rozwiązania często przynoszą szybsze i lepsze efekty niż darmowy marketing. Zatem sprawdźmy, na czym możemy się skupić i jak za darmo reklamować sklep internetowy?


Spis treści:

  1. Wykorzystaj dostępne Social Media.

  2. Bądź widoczny w wyszukiwarce Google.

  3. Wysyłaj ciekawy Newsletter.

  4. Content Marketing i Blog to podstawa.

  5. Stwórz program polecający.

  6. Występuj na eventach.

  7. Udzielaj się na forach internetowych.

1. Wykorzystaj dostępne Social Media.


Prowadzenie mediów społecznościowych uważam za absolutną konieczność praktycznie dla każdej firmy. Jeśli uważasz, że media społecznościowe nie są dla Twojej branży, to co mają powiedzieć firmy pogrzebowe? Wydawałoby się, że dla nich ten rodzaj darmowej reklamy nie ma sensu, a jednak niektóre firmy zdobywają dzięki mediom społecznościowym ogromne zasięgi (np. zakład pogrzebowy A.S. Bytom). Kluczowym elementem jest tutaj dobranie odpowiednich mediów społecznościowych i opracowanie strategii komunikacji. Do wyboru mamy najpopularniejsze social media dla firm, takie jak: Facebook, czy Instagram oraz mniej popularne, jak: LinkedIn, YouTube, Twitter czy TikTok (choć zyskuje on już na popularności wśród firm). Media społecznościowe są obecnie ważnym elementem dla firm, które oprócz darmowej reklamy sklepu i zasięgu odpowiadają za wizerunek firmy i jej wiarygodność, dlatego warto je wykorzystać w swoim biznesie.


2. Bądź widoczny w wyszukiwarce Google.


Jest to zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych i najefektywniejszych kanałów darmowej reklamy Twojego sklepu internetowego. Wyszukiwarka Google ma ponad 91% wśród wszystkich wyszukiwarek i ponad 35% wyszukiwarce produktów zaczyna się właśnie w wyszukiwarce Google. Natomiast, aby efekty naszej pracy były widoczne, to ważne są tutaj nasze umiejętności i wiedza. Jeśli chcemy się znaleźć w top 10 (pierwsza karta wyników) na konkretne wyszukiwanie, to powinniśmy mieć odpowiednio zoptymalizowany sklep pod kątem SEO i przygotować się na długotrwałą i systematyczną pracę związaną z pozycjonowaniem naszego sklepu. Warto zaznaczyć, że jeśli jesteśmy kompletnie zieloni w temacie pozycjonowania, to w pierwszej kolejności polecam skorzystać za audytu sklepu internetowego, który powie nam jakie elementy można usprawnić. Biorąc też pod uwagę fakt, że nie każdy z nas dysponuje tak dużą ilością czasu, należy przeliczyć czy samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego nam się opłaca, czy może lepiej zlecić pozycjonowanie i SEO zewnętrznej firmie. Miejmy też na uwadze, że w celu osiągnięcia dobrych wyników musimy mierzyć się często z konkurencją, która najprawdopodobniej korzysta z usług firm pozycjonujących, a sam proces wymaga dużo czasu, wiedzy i umiejętności. Niemniej uważam, że warto inwestować swój czas w pozycjonowanie sklepu internetowego. Na sam koniec, jeśli nasz biznes na to pozwala, to nie zapominajmy o dodaniu firmy do wizytówki Google, która jest kluczowym i skutecznym elementem darmowej reklamy sklepu w przypadku prowadzenia sklepu internetowego oraz stacjonarnego.


3. Wysyłaj Ciekawy Newsletter.


Pamiętaj, że ciekawy newsletter, to nie spam! Dobrze prowadzony e-mail marketing jest stosunkowo skutecznym i praktycznie darmowym narzędziem reklamy naszego sklepu internetowego. Takie wiadomości możemy wysyłać zarówno klientom indywidualnym oraz klientom biznesowym, ale oczywiście te dwie grupy należy rozdzielać w takich działaniach reklamowych. Przy pomocy Newslettera możesz promować zarówno produkty z Twojego sklepu, jak i ewentualne usługi, ale nie przesadzaj. Ciągły spam i reklama Twoich produktów wcześniej czy później spowoduje wypisywanie się subskrybentów z Twojego Newslettera, a Twoje wysiłki na pozyskanie tych odbiorców pójdą na marne. Dodatkowo Twoje wiadomości przez takie prowadzenie Newslettera mogą najzwyczajniej wpadać do folderu spam, który użytkownicy odwiedzają najczęściej po to, aby usunąć z niego wiadomości. Najpopularniejszą metodą, aby zachęcić odbiorców do zapisania się do Newslettera, jest udzielenie w zamian zniżki, ale możesz też wykorzystać mniej popularne rozwiązania np. darmowy kurs lub poradnik. Aby Twoje wiadomości nie były odbierane jako spam, to wysyłaj je stosunkowo rzadko np. raz w tygodniu i staraj się też udostępniać wiadomości, które chętnie się czyta np. najnowszy wpis na blogu, newsy i ciekawostki.


4. Content Marketing i Blog to podstawa.


Twórz ciekawy Content i zachęcaj odbiorców do interakcji. Tworząc post w mediach społecznościowych bądź kreatywny i zachęcaj użytkowników do udzielania się na konkretny temat. Pokaż, jak działa Twoja firma od podszewki, pochwal się, w jaki sposób są pakowane Twoje produkty. Zrób ciekawy film na YouTube, który może pomóc Twoim odbiorcą, jeśli sprzedajesz sprzęt do ćwiczeń, to pokaż, jak się z niego korzysta, nagrywając film. Sprzedajesz książki? Nagrywaj recenzje na temat konkretnego produktu. Dobry Content Marketing to darmowa reklama sklepu internetowego, która niewielkim nakładem może Ci bardzo pomóc w jego promocji. Kolejną kwestią jest Blog, który jest ściśle związany z pozycjonowaniem Twojego sklepu w wyszukiwarce. Zadbaj o odpowiednią strukturę Twojego bloga i pokazuj w nim Twoje produkty lub usługi, które sprzedajesz. Jeśli temat Twojego bloga brzmi "Jak pokroić marchewkę?" a Ty sprzedajesz przybory kuchenne, to pokaż np. Twoje noże kuchenne w tym konkretnym wpisie i odeślij do nich użytkowników. Przykładem takiego działania może być blog sklepu pclider.pl, który przy wpisach prezentuje swoje produktu i kategorie. Dobry blog to reklama efektywna, długofalowa i przede wszystkim darmowa.


5. Stwórz program polecający.


To narzędzie darmowej reklamy sklepu sprawdza się świetnie w sytuacji, kiedy produkty Twojej firmy mogą bazować na polecaniu przez innych użytkowników. Największą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że napędza to "automatyczną sprzedaż" Twojego asortymentu przy braku nakładów z Twojej strony. Z takiego rozwiązania korzysta strefakursów.pl, która po wykupieniu kursu udostępnia użytkownikowi unikalny kod rabatowy dla znajomych. Jeśli znajomy tego użytkownika zrobi zakupy z tego linku na określoną kwotę, to obie osoby otrzymują np. 30 zł, które mogą wykorzystać na kolejne zakupy w sklepie. Podobnym rozwiązaniem jest program Resellerski, który być może można zastosować w Twoim biznesie. Są to atrakcyjne rozwiązania, które pomogą Ci pasywnie reklamować sklep za darmo, ale są stosunkowo skomplikowane i trudne do wdrożenia.


6. Występuj na eventach.


To klasyczne rozwiązanie, z którego wbrew pozorom nie korzysta bardzo dużo firm, a jest bardzo skuteczne. Nic tak nie zachęca do zakupu, jak prezentacja Twoich produktów na żywo na różnych eventach. Użytkownicy mogą je zobaczyć, poczuć i dotknąć, a nawet kupić na miejscu. Po takim zabiegu istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zadowolony klient dokona kolejnych zakupów już w Twoim sklepie internetowym. Przykładem może być sklep internetowy ze świeczkami, który uczestniczy w evencie poświęconemu produktom handmade. Potencjalny klient może podejść, powąchać, sprawdzić i kupić taką świeczkę, a jak wiadomo, są to produkty często zastępowane nowymi. W ten sposób pozyskasz klienta, który wie, jaki produkt oferujesz i może składać regularnie zamówienia nawet kilka razy w miesiącu. Jeśli natomiast jesteś specjalistą, który prowadzi sklep np. ze szkoleniami, to polecam eventy biznesowe, na których zaprezentujesz swoją wiedzę i produkty. Jest to świetny sposób na darmową reklamę sklepu internetowego.


7. Udzielaj się na forach internetowych.


Chyba najbardziej oczywiste działania, które mogą reklamować Twój sklep internetowy za darmo. W końcu fora internetowe są poświęcone praktycznie każdej dziedzinie. Na pewno znajdziesz fora internetowe, które skupiają się na Twoim biznesie, na który będą Twoi potencjalni klienci. Oprócz darmowej reklamy sklepu internetowego zyskujesz też wiarygodność i wizerunek eksperta wśród użytkowników, którzy pierwszy raz odwiedzają forum. Bardzo ważne jest tutaj mocne ograniczenie bezpośredniej reklamy Twojego sklepu, ponieważ możesz dostać w ten sposób bana. Reklamując np. sklep z laptopami, skupiaj się bardziej na odpowiadaniu i pomaganiu użytkownikom, a nie reklamie. W przypadku tej konkretnej branży dobrym forum jest elektroda, która daje możliwość linkowania Twojego sklepu w stopce pod każdą odpowiedzią. Wiele platform oferuje zakładanie konta firmowego, z którego nie trudno trafić do twojego sklepu. Dodatkowym atutem takiej reklamy może być pozyskiwanie linków do Twojego sklepu internetowego, które mogą pomóc w jego pozycjonowaniu.



Marketing dla sklepów internetowych:

Kompleksowy marketing 360

Audyt sklepu internetowego

Obsługa Facebook Ads

Obsługa Google Ads

Prowadzenie Social Media

Pozycjonowanie i SEO

Copywriting


Autoryzowany Reseller Shoper

Tworzenie sklepów internetowych na platformie Shoper



Subskrybuj Newsletter
Poradniki i newsy z e-commerce.
Po prostu warto się zapisać.

Dziękuję za subskrypcję!

Znalazłeś mnie!

bottom of page