i-spec.pl
Pozycjonowanie strony - podstawy SEO.
Zaktualizowano: 28 sty
Poradnik dla małych i mikro firm, które chcą inwestować w pozycjonowanie strony internetowej i SEO.

Czym jest SEO, a czym pozycjonowanie?
Na początku należy wyjaśnić, że pozycjonowanie, to nie SEO, a SEO jest częścią pozycjonowania. W dużym uproszczeniu SEO polega na optymalizacji i dostosowaniu strony i jej kodu w taki sposób, aby była jak najlepiej dopasowana do użytkownika, a tym samym wyszukiwarki. Pozycjonowanie to pojęcie szersze, zajmuje się całym szeregiem działań zmierzających do poprawienia widoczności strony w wyszukiwarce.
Jak działa SEO w praktyce?
W praktyce SEO polega na eliminowaniu błędów strony, na które napotykają roboty wyszukiwarki. Przykładem takich działań jest zmniejszenie wagi grafik użytych na stronie, dodanie do nich znaczników ALT lub dostosowanie adresów URL danej podstrony.
Jak działa pozycjonowanie w praktyce?
W praktyce pozycjonowanie strony internetowej jest bardzo złożonym i czasochłonnym procesem. Do podstawowych działań pozycjonowania zalicza się odpowiednio prowadzony content marketing na stronie np. blog, budowanie wysokiej jakości profilu linkowego (link building) prowadzącego na daną stronę, czy też zamieszczenie odpowiednio dobranych słów kluczowych na stronę.
Pozycjonowanie i SEO - dla kogo?
Ten rodzaj marketingu internetowego może być stosowany zarówno w lokalnych mikro firmach, małych przedsiębiorstwach, jak i dużych korporacjach. Bardzo często małe firmy nawet nie są świadome, że dodając wpis na bloga lub linkując swoją firmę w mediach społecznościowych, prowadzą pozycjonowanie strony.
Strategia pozycjonowania.
Jak w przypadku każdego działania marketingowego, tak i tutaj duże znaczenie ma strategia. Należy określić, do kogo chcemy dotrzeć, na jakie słowa kluczowe mamy się wyświetlać i na jakim obszarze planujemy nasze pozycjonowanie. Jeśli nasze pozycjonowanie będzie się opierać głównie o lokalne usługi, to strategia marketingowa będzie się różniła od pozycjonowania ogólnokrajowego.
Content marketing i blog - podstawa pozycjonowania.
Jednym z najważniejszych działań, które należy podjąć podczas optymalizacji pod wyszukiwarki - to treść. Treść jest jednym z decydujących elementów naszej pozycji w wyszukiwarce, i to na niej należy opierać nasze działania. Dobra treść powinna zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych, ale nie może być nimi przesycona. Przede wszystkim dobra treść musi być czytelna i stworzona jednocześnie dla użytkownika, jak i robotów indeksujących witrynę.
Ile trwa pozycjonowanie?
Pozycjonowanie strony internetowej to proces zdecydowanie długotrwały. Próbując pozycjonować stronę w sposób szybki, który często jest próbą oszukania algorytmów np. poprzez niskiej jakości linki lub kopiowanie treści z innych stron możemy narazić się na wykluczenie naszej strony z wyszukiwarki. Dlatego, jeśli jakaś agencja marketingowa "gwarantuje" wysoką pozycję, w krótkim czasie, to zalecam dużą ostrożność. Należy również pamiętać, że ten proces powinien być ciągle monitorowany i optymalizowany bez względu na osiągnięte już wyniki.
Pozycjonowanie i SEO - ile kosztuje dla strony i sklepu?
Pozycjonowanie strony wraz z SEO jest często indywidualnie wyceniane dla danej firmy i zależy od wielu czynników wpływających na ostateczną kwotę. Najczęściej jest to wydatek rzędu 1000-3000 zł/miesięcznie, na który składa się wynagrodzenie specjalisty, optymalizacja strony i treści na stronę.
Podsumowanie.
Pozycjonowanie strony wraz z SEO jest inwestycją długoterminową, na którą składa się cała masa czynności do wykonania. Ten rodzaj marketingu internetowego jest dobrym sposobem na reklamę zarówno małych, jak i dużych firm w sieci, a koszt pozycjonowania najczęściej wynosi kilka tysięcy złotych miesięcznie.
Marketing dla sklepów internetowych:
Autoryzowany Reseller Shoper
Tworzenie sklepów internetowych na platformie Shoper