i-spec.pl
Top 15 ważnych trendów e-commerce w 2023
Zaktualizowano: 28 sty
Poznaj 15 trendów, które pomogą Ci rozwijać e-commerce w 2023 roku.

Podczas gdy cały rok 2022 był poświęcony cyfrowej transformacji, 2023 będzie bardziej dotyczył zróżnicowania i oczekiwań klientów. Firmy muszą traktować priorytetowo obsługę klienta, aby utrzymać tempo i zachować przewagę konkurencyjną. Dobrym sposobem jest inwestowanie w rozwijające się gałęzie e-commerce, poznaj 15 trendów e-commerce na rok 2023.
1. Zakupy głosowe
Na rok 2023 przewiduje się, że sprzedaż tego rynku wyniesie ok. 19,5 mld USD, a firmy będą nadal wprowadzać głosowe zakupy, aby jeszcze bardziej ułatwić klientom kupowanie produktów. Takie zakupy mogą pomóc w interakcji z klientami w czasie rzeczywistym. Rozważ eksperymentowanie z tego typu aplikacjami do czatu, aby umożliwić klientom angażowanie się w Twoją firmę, a nawet dokonywanie zakupów.
2. Różne metody płatności
Klienci chcą mieć możliwość wyboru preferowanej metody płatności podczas procesu realizacji transakcji. Firmy, które dywersyfikują swoje metody płatności, w oczach klientów mają większe zaufanie. Ograniczania to porzucanie koszyków i zachęcania kupujących do większych wydatków. Nieoprocentowane rozwiązania finansowe, takie jak kup teraz, zapłać później, a także inne opcje płatności będą nadal zyskiwać na popularności i przemawiać do kupujących poszukujących większej elastyczności podczas zakupów online.
3. Rozszerzona rzeczywistość, przyszłość e-commerce
W 2022 roku firmy będą nadal eksperymentować z nową technologią, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Funkcje, takie jak wizualizatory produktów, kreatory produktów, mapowanie 3D i rzeczywistość rozszerzona, jeszcze bardziej ułatwiają klientom wizualizowanie i poznawanie Twoich produktów. Pomaga to odtworzyć doświadczenie handlu detalicznego offline, którego pragnie wielu kupujących, jednocześnie zapewniając im ciekawe i łatwe zakupy.
4. Subskrypcje i programy lojalnościowe
Nie trzeba dodawać, że e-commerce tylko stanie się bardziej konkurencyjny. W wielu firmach najważniejsze jest utrzymanie klienta. Możemy spodziewać się dalszego rozwoju programów abonamentowych i lojalnościowych, zapewniających kupującym wygodę, ekskluzywność i oszczędności.
5. Wielokanałowe doświadczenie klienta
Wielokanałowość będzie się dalej rozwijała w 2023 roku. Dzisiejsi klienci cenią wygodę ponad wszystko. Podejście wielokanałowości zapewnia im tę wygodę, tworząc bezproblemowe doświadczenie, niezależnie od tego czy klienci robią zakupy na komputerze, przeglądają produkty na smartfonie czy też odbierają produkty za pomocą usługi „kliknij i odbierz” w sklepie fizycznym. Firmy, które inwestują w swoją strategię wielokanałową, będą w lepszej pozycji.
6. Optymalizacja podróży kupującego
E-commerce stał się główną ścieżką zakupową dla wielu firm. W rezultacie bardzo ważne jest, aby sprzedawcy przyglądali się i ulepszali każdy punkt kontaktu z klientem, aby zachować konkurencyjność. Aby zoptymalizować ścieżki kupujących, skoncentruj się na poprawie wyszukiwania produktów, stworzeniu uproszczonego środowiska mobilnego oraz poprawie realizacji procesów realizacji i zwrotu.
7. Optymalizacja współczynnika konwersji
Aby dobrze prosperować jako nowoczesny biznes w sieci, musisz być w stanie przyciągnąć uwagę klientów od samego początku i usunąć wszelkie punkty tarcia ze ścieżki konwersji. Optymalizacja współczynnika konwersji, to jeden z wielu wiecznie zielonych trendów w e-commerce, które pomogą sprzedawcom internetowym osiągnąć zarówno natychmiastowe, jak i długoterminowe wyniki.
8. Zrównoważony rozwój
Zrównoważony rozwój nie jest zarezerwowany tylko dla ekologicznych marek i produktów, ponieważ klienci coraz częściej kupują od marek nastawionych na cel, zobaczymy, że coraz więcej firm stosuje zrównoważone praktyki. Praktyki te będą obejmować takie rzeczy, jak wprowadzanie istotnych zmian w produktach i przekazywanie darowizn na rzecz organizacji skoncentrowanych na zrównoważonym rozwoju. Aby połączyć się z dzisiejszym świadomym klientem, musisz upewnić się, że Twoje wartości są zgodne z Twoimi docelowymi klientami. To dostosowanie zbuduje zaufanie i będzie napędzać rozwój Twojej firmy.
9. Sprzedaż za pośrednictwem nowych kanałów
Konsumenci coraz częściej gromadzą się na rynkach, od dużych sprzedawców detalicznych, takich jak Amazon i Walmart, po witryny branżowe. To pokazuje zmianę preferencji zakupowych w kierunku większej wygody i szybkości, które mogą być oferowane przez te gigantyczne rynki. Zamiast skupiać się wyłącznie na jednym kanale będą korzystać z szerokiego zasięgu i wydajnych usług Amazon, zachowując jednocześnie kontrolę i doświadczenie marki własnej witryny.
10. Trendy e-commerce B2B
Nastąpiła duża zmiana w sprzedaży B2B. Czasy papierowych katalogów i skomplikowanych zamówień telefonicznych zostały zastąpione w pełni zdigitalizowanymi, samoobsługowymi doświadczeniami zakupowymi, usprawnionymi procesami zaplecza i ulepszoną obsługą klienta. Aby zachować konkurencyjność, Twoja firma B2B będzie musiała zainwestować w tworzenie katalogów online, oferowanie doświadczeń zakupowych podobnych do B2C oraz zapewnianie szybkiej i wydajnej realizacji. Skuteczna strategia e-commerce B2B doprowadzi do wyższego wolumenu sprzedaży, wzrostu średnich wartości zamówień i większej satysfakcji klienta.
11. Spersonalizowane produkty i marketing
Badania pokazują, że ok. 80 procent konsumentów chce większej personalizacji od sprzedawców. Zapewniając głębszy poziom personalizacji firmy będą mogły zaspokajać potrzeby kupujących w oparciu o to, gdzie znajdują się na ścieżce klienta, dając każdemu odwiedzającemu indywidualną uwagę, która zachęca ich do przejścia w dół ścieżki. Tworzenie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych jest kluczem do zadowolenia klientów. Witryny e-commerce, które wpisują się w ten trend, inwestują w technologię wysyłania spersonalizowanych wyskakujących okienek, kolejnych wiadomości e-mail i odpowiednich ofert marketingowych, aby zapewnić lepsze wrażenia z zakupów i wzmocnić więź z klientami.
12. Automatyzacja chatbotami
W miarę jak technologia uczenia maszynowego staje się coraz bardziej wyrafinowana, marki zaczną wykorzystywać sztuczną inteligencję i automatyzację, aby poprawić wrażenia klientów. Z pomocą przychodzą chatboty. Chatboty zapewniają natychmiastową obsługę klienta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i mogą działać jako źródło prowadzące kupujących na właściwe strony i zachęcające ich do ponownego odwiedzenia Twojej firmy.
13. Marketing wideo
Podobnie jak w przypadku innych form marketingu treści, filmy wideo są skutecznym narzędziem promowania Twoich produktów i przyciągania nowych klientów. Rozważ tworzenie i umieszczanie filmów zarówno w mediach społecznościowych, jak i w kluczowych sekcjach witryny, takich jak strona główna, strona z informacjami czy strony produktów. Filmy z rozpakowywania, samouczki, objaśnienia i treści tworzone przez użytkowników to przykłady filmów, które mogą pomów w podjęciu decyzji zakupowej.
14. Handel w Social Mediach
Coraz więcej osób zwraca się do mediów społecznościowych, aby szukać nowych produktów, a marki odpowiadają, spotykając kupujących tam, gdzie się znajdują. Przewiduje się, że sprzedaż w mediach społecznościowych osiągnie prawie 80 mld USD w 2025, co zapewni sprzedawcom kolejny kanał sprzedaży i marketingu. Ponieważ firmy planują zwiększyć swoje budżety na media społecznościowe, warto zbudować swoją strategię społecznościową. Rozważ udostępnianie treści generowanych przez użytkowników, aby zaangażować obserwatorów, współpracę z osobami wpływowymi w celu zwiększenia zasięgu, korzystanie z zakupów na żywo w celu zaprezentowania produktów oraz wykorzystanie płatnych reklam i funkcji zakupów w aplikacji do zwiększania sprzedaży.
15. Handel mobilny
Oczekuje się, że sprzedaż mobilna w Stanach Zjednoczonych podwoi się do 2025 roku. Aby wyprzedzić konkurencję, Twoja firma musi zapewnić łatwe i angażujące doświadczenie dla klientów mobilnych. Solidne doświadczenie handlu mobilnego sprawi, że Twoi klienci będą wracać do Twojej firmy i zapewnią stały wzrost sprzedaży. Rozważ uwzględnienie takie rzeczy, jak SMS-y, powiadomienia push, treści mobilne, mobilna aplikacja i witryna zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
Podsumowanie
W tym roku konsumenci będą bardziej niż kiedykolwiek oczekiwać płynnych, wygodnych i niezapomnianych zakupów. Inwestowanie w odpowiednie trendy pozwoli Ci dostosować się do tych szybko zmieniających się potrzeb i preferencji. Aby wyróżnić swoją firmę, określ, gdzie możesz zainwestować w te obszary, aby budować lepsze doświadczenia online.
Marketing dla sklepów internetowych:
Autoryzowany Reseller Shoper
Tworzenie sklepów internetowych na platformie Shoper