top of page
  • Zdjęcie autorai-spec.pl

Ważne elementy każdego sklepu internetowego.

Zaktualizowano: 28 sty

Czym cechuje się dobry i skuteczny e-sklep? 6 ważnych elementów.

Ważne elementy każdego sklepu internetowego.
Ważne elementy każdego sklepu internetowego.

Dobra strona www to nie tylko atrakcyjny wygląd strony głównej i możliwość przewijania góra/dół. Na jakość strony internetowej składa się wiele czynników takich jak: dobór kolorów, odpowiednia grafika, dostępność, intuicyjność i wiele innych. Z tego artykułu dowiesz się o 5 ważnych cechach, które powinna zawierać dobra strona internetowa w obecnych czasach.


1. Pokaż status systemu użytkownikowi Twojego sklepu.

Wydaje się to takie proste, a jednak. Niejednokrotnie miałem do czynienia ze stronami internetowymi, które nie pokazywały mi, gdzie znajduje się w danym momencie, w którym momencie składania zamówienia w sklepie jestem i jak wrócić. Wyświetlanie statusu systemu może przybrać formę paska postępu, ładowania tarczy lub zmiany koloru przycisku. Te interakcje przekazują użytkownikom informację zwrotną, dzięki której użytkownik zawsze wie, co aktualnie się dzieje na stronie. Zadbaj o to, aby użytkownicy Twojej witryny mieli dostęp do tych informacji, dzięki temu będą czuli się pewniej, korzystając z Twojej strony.


Mamy pokazane miejsce, w którym się znajdujemy.

Mamy pokazane kolejne kroki, które musimy wykonać.


2. Wyróżnij przycisk działania w Twoim sklepie internetowym.

Czy zdarzyło Ci się kiedyś szukać przycisku na stronie do zamknięcia karty, cofnięcia, dodania do koszyka? Mnie się zdarzyło - nie raz. W świecie stron i sklepów internetowych jest to moim zdaniem jedna z najprostszych i jednocześnie najważniejszych rzeczy, której musisz dopilnować. Użytkownik, który korzysta z Twojej strony internetowej, nie może szukać przycisku, dzięki któremu zakończy proces zamawiania Twojego produktu, czy usługi.


Przykład: przycisk "ZAKOŃCZ TRANSAKCJĘ".


3. Daj użytkownikowi kontrolę nad koszykiem w e-sklepie.

Może ten błąd nie zdarza się często, ale się zdarza. Zadbaj o to, aby użytkownicy Twojej witryny i sklepu mogli sami naprawiać swoje błędy i nie doprowadzaj do sytuacji, w której użytkownik po każdym złym działaniu będzie zmuszony korzystać z pomocy obsługi klienta. Jeśli użytkownik chce się zapisać do Newslettera, to daj mu możliwość późniejszego samodzielnego wypisania się z niego bez Twojej pomocy, jeśli użytkownik będzie miał taką potrzebę. Jeśli doda produkt do koszyka, to daj mu możliwość usunięcia tego produktu z koszyka.


Przykład: użytkownik może usunąć produkt z koszyka lub dodać do listy życzeń.


4. Zapewnij pomoc Twoim użytkownikom.

Użytkownik w każdym momencie korzystania z witryny powinien mieć możliwość skorzystania z pomocy. Zadbaj o to, aby w każdym momencie mógł tę pomoc otrzymać, jeśli nie masz możliwości zapewnienia pomocy technicznej 27/7/365, to zadbaj o odpowiednio rozwinięte FAQ na Twojej stronie z pytaniami i odpowiedziami dotyczącymi najczęstszych problemów . Dobrze też, jeśli informacja o takiej pomocy znajduje się w dobrze widocznym miejscu na górze strony lub standardowo w stopce na dole strony.


Przykład: pomoc umieszczona w nawigacji na stronie Adidas.


5. Dobra responsywność sklepu online, to podstawa!

Obecnie jest to chyba najważniejsza cecha każdej strony internetowej. Wydawać by się mogło, że wszystkie strony internetowe obecnie są dostępne na urządzeniach mobilnych, to nie prawda. Wciąż zdarza mi się często spotykać sklepy internetowe, które nie są w pełni dostosowane do urządzeń mobilnych w większym lub mniejszym stopniu, a jest to poważny błąd! Dziś za pomocą telefonu kupuje aż 76% użytkowników, a w najmłodszej grupie (15-24 lata) robi to aż 92%! Dlatego tak ważne jest dbanie o poprawną responsywność na urządzeniach mobilnych.


Źródło: gemius.pl

6. Popraw czas ładowania Twojego sklepu.

Jak długo użytkownik będzie czekać na załadowanie strony? Nie będzie. 48% użytkowników oczekuje, że strona załaduje się w ciągu 2 sekund. Z nich aż 40% najprawdopodobniej opuści Twoją stronę „na amen”, jeśli nie załaduje się w ciągu 5 sekund. Co więcej, blisko 80% kupujących online, którzy spotkali się z kłopotami związanymi z wydajnością sklepu internetowego, przyznało, że w ogóle na nią nie wróci! Blisko połowa z nich - 44% - opowie o swoim przykrym doświadczeniu znajomym.


Podsumowanie


Wydawać by się mogło, że właściciele stron internetowych zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest, aby strony były dostosowane do potrzeb użytkowników. Mimo to wciąż często spotkać można strony niedostosowane i nieodpowiednie do obecnych standardów. Uważam, że każdy właściciel strony www powinien zadbać o użyteczność i dostępność do własnych stron internetowych.



Marketing dla sklepów internetowych:

Kompleksowy marketing 360

Audyt sklepu internetowego

Obsługa Facebook Ads

Obsługa Google Ads

Prowadzenie Social Media

Pozycjonowanie i SEO

Copywriting


Autoryzowany Reseller Shoper

Tworzenie sklepów internetowych na platformie Shoper



Subskrybuj Newsletter
Poradniki i newsy z e-commerce.
Po prostu warto się zapisać.

Dziękuję za subskrypcję!

Znalazłeś mnie!

bottom of page