top of page

Pozycjonowanie i SEO


Cennik
 

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO.
 

Na początku musimy wyjaśnić, że pozycjonowanie, to nie SEO, a SEO jest częścią pozycjonowania. W uproszczeniu SEO polega na optymalizacji i dostosowaniu strony oraz jej kodu w taki sposób, aby była jak najlepiej dopasowana do użytkownika, a tym samym wyszukiwarki, a pozycjonowanie to pojęcie szersze, zajmuje się wieloma działaniami zmierzającymi do poprawienia widoczności strony w wyszukiwarce i jej pozycji.
 

  • Google ma ponad 91% udziału wśród wszystkich wyszukiwarek,

  • Ponad 35% poszukiwań produktów zaczyna się w Google,

  • Średni CTR pierwszej pozycji wynosi 28,5%, drugiej 15,7%, a trzeciej - 11%.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie?
 

Na to pytanie musi odpowiedzieć sobie każda firma z osobna, oczywiste jest, że bycie wysoko w wyszukiwarce jest mocno pożądaną metodą reklamy sklepu internetowego, ale sam proces jest długotrwały i kosztowny. Pewnym jest fakt, że dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe, sklep może znacząco zwiększyć ruch w witrynie oraz swoje obroty ze sprzedaży przez dotarcie do użytkowników, którzy poszukują konkretnych produktów.  

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?
 

Pozycjonowanie sklepu internetowego jak wspomniałem wcześniej, to proces zdecydowanie długotrwały. Próbując pozycjonować stronę szybko, w sposób, który najczęściej jest próbą oszukania algorytmu poprzez niskiej jakości linki czy kopiowanie treści z innych stron możemy narazić się na wykluczenie naszej witryny z wyszukiwarki. Dlatego nie należy naciskać na szybkie efekty, ponieważ jest to bardzo ryzykowne i żadna dobra firma czy agencja nie podejmie się prowadzenia takich działań. Czas potrzebny na uzyskanie wysokiej pozycji możemy liczyć w miesiącach, a nawet latach w zależności od historii sklepu. Dodatkowo należy pamiętać, że jest to proces wymagający ciągłości bez względu na osiągnięte efekty.

Jak samodzielnie pozycjonować sklep?
 

W praktyce samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga jeszcze więcej czasu i bez wprowadzania bardziej skomplikowanych zmian nie osiągniemy najlepszych efektów, ale możemy osiągnąć zadowalające efekty. Do podstawowych działań pozycjonowania zalicza się odpowiednio prowadzony content marketing na stronie np. blog, budowanie wysokiej jakości profilu linkowego (link building) prowadzącego na naszą stronę, czy też zamieszczenie wyselekcjonowanych słów kluczowych w sklepie.

Co możesz zyskać pozycjonując sklep?
 

  • Większa rozpoznawalność sklepu,

  • Większy ruch organiczny,

  • Wyższe zyski i większa sprzedaż,

  • Wysokiej jakości ruch organiczny,

  • Wyższa konkurencyjność na rynku.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Cennik.
 

Pozycjonowanie sklepu internetowego w i-spec.pl to koszt od 800 zł do 5000 zł/miesiąc netto w zależności od budżetu klienta i założonych celów do osiągnięcia. W tych kwotach zawarte są koszty m.in. artykułów sponsorowanych i link buildingu. Do podanych kwot należy doliczyć 23% VAT.

Cały miesięczny cykl jest zakończony sporządzeniem raportu, który zawiera efekty prowadzonych działań i rekomendacje. 

Pozycjonowanie i SEO przykładowy wynik:
 

Pozycjonowanie i SEO - wyniki - i-spec
bottom of page