
Prowadzenie social media
Cennik
Prowadzenie fanpage Facebook i Instagram.
Social media w tłumaczeniu na język polski, to “media społecznościowe” lub “serwis społecznościowy”. Platforma w internecie, która umożliwia użytkownikom komunikowanie się, wymianę informacji, tworzenie oraz przekazywanie różnych treści (np. wiadomości tekstowych, wiadomości głosowych, zdjęć, filmów, linków itp.). Do najbardziej popularnych serwisów społecznościowym zaliczamy obecnie: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, LinkedIn oraz Twitter. Możemy korzystać z nich zarówno prywatnie, jak i firmowo wykorzystując ich ogromny potencjał.
-
86% organizacji uważa LinkedIn za najlepszą opcję dla branży B2B,
-
27 milionów Polaków korzysta z portali społecznościowych,
-
91% marek detalicznych korzysta z 2 lub więcej kanałów social media.
Czy warto inwestować w media społecznościowe?
Prowadzenie firmowych mediów społecznościowych w dzisiejszych czasach jest koniecznością dla większości firm. Inwestowanie w rozwój mediów społecznościowych nie zawsze wiąże się z ogromnym nakładem finansowym, ponieważ nie jest to element niezbędny, ale warto rozważyć taką możliwość. Pewne jest, że zawsze należy liczyć się z inwestowaniem sporej ilości czasu na ich prowadzenie i warto wcześniej zastanowić się, w jakie media społecznościowe chcemy inwestować najwięcej czasu.
Jakie media społecznościowe wybrać dla firmy?
Tak, jak wcześniej wspominałem, warto zastanowić się, w które social media chcemy inwestować najwięcej czasu i pieniędzy, ponieważ różnią się one od siebie, a każda firma ma inną specyfikę biznesową. Poniżej umieszczam przykładowe statystyki na rok 2022:
-
Facebook
- Do dziś Facebook jest królem mediów społecznościowych z ogromną publicznością (ponad 1.9 mld dzienni aktywni użytkownicy),
- 60.6% internautów korzysta z Facebooka. To prawie dwie trzecie wszystkich użytkowników internetu,
- 56.5 procent użytkowników Instagrama to mężczyźni, 43.5 procent użytkowników to kobiety,
- 26% użytkowników Facebooka, którzy kliknęli reklamę, zgłasza chęć zakupu.
-
Instagram:
- 59% reklamodawców uważa, że Instagram oferuje najwyższy wskaźnik zaangażowania wśród kanałów mediów społecznościowych,
- Ponad 70% użytkowników Instagram na całym świecie ma mniej niż 35 lat,
- 51.6 procent użytkowników Instagrama to mężczyźni, 48.4 procent użytkowników to kobiety,
- 98% marek modowych używa Instagram.
-
Linkedin
- LinkedIn to największa na świecie sieć zawodowa skupiająca ponad 810 mln użytkowników z ponad 200 krajów i terytoriów,
- Około 60% wszystkich użytkowników LinkedIn to osoby w wieku od 25 do 34 lat,
- Ponad 42% wszystkich użytkowników LinkedIn to kobiety, a 58% to mężczyźni,
- 50% użytkowników korzystających z LinkedIn ma wykształcenie wyższe.
-
YouTube
- YouTube jest odwiedzany przez prawie jedną czwartą światowej populacji i ma 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie,
- 25-44 lat, to najczęstszy wiek użytkowników YouTube w Polce,
- 53,9% użytkowników YouTube to mężczyźni, a 46,1% to kobiety,
- Największy udział w ruchu internetowym w serwisie YouTube mają Stany Zjednoczone (15,6%).
-
TikTok
- TikTok ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie,
- Około 57% użytkowników aplikacji TikTok to kobiety, z męską częścią widowni wynoszącą 43%,
- 60% to osoby w przedziale 18-34 lat, a 34% to użytkownicy w przedziale 13-17 lat,
- Około 37% użytkowników zdecydowało się na zakup produktu natychmiast po odkryciu go na TikToku.
Jak prowadzić firmowe social media?
Prowadzenie mediów społecznościowych w firmie to proces, eksperymenty i systematyczność. Na początku powinno się określić, do kogo będą kierowane treści, kim są Twoi odbiorcy i klienci i na jakich mediach należy się skupić. Kolejnym krokiem jest opracowanie pewnej strategii działań i komunikacji (tutaj warto eksperymentować nad metodą komunikacji, ale w granicach wizerunku firmy). Każda treść udostępniana odbiorcom, powinna być sprawdzona i zaplanowana z wyprzedzeniem, a przy tym należy również pilnować systematyczności w publikacji. Staraj się angażować odbiorców i budować relację w publikowanych materiałach.
Co zyskasz prowadząc firmowe media społecznościowe?
-
Rozpoznawalność marki,
-
Nowy kanał komunikacji z klientem,
-
Większe zaufanie do firmy,
-
Możliwość utrzymania relacji z klientem,
-
Dodatkowy punkt styku z klientem,
-
Szybkie przekazanie informacji,
-
Dodatkowy kanał sprzedaży.
Ile kosztuje prowadzenie social media? Cennik.
Koszt obsługi i prowadzenia mediów społecznościowych jest uzależniony od ilości publikowanych postów, wielkości profili społecznościowych i ich historii lub konieczności założenia nowych profili. W i-spec.pl koszt obsługi serwisów Facebook i Instagram wynosi 500 zł netto/miesiąc (Fb i Ig) + 30 zł netto/post z lustrzaną relacją. Do podanych kwot należy doliczyć 23% VAT. Usługa zawiera:
-
Publikowanie postów,
-
Publikowanie relacji,
-
Tworzenie grafik (na podstawie dostępnych materiałów),
-
Odpowiadanie na komentarze,
-
Obsługa sklepów,
-
Monitorowanie efektów,
-
Przekazywanie spostrzeżeń i zaleceń.
Za dodatkową opłatą istnieje możliwość rozszerzenie usługi o obsługę Facebook Ads.
Cały miesięczny cykl jest zakończony sporządzeniem raportu, który zawiera efekty prowadzonych działań i rekomendacje.