top of page

Prowadzenie social media


Cennik
 

Prowadzenie fanpage Facebook i Instagram.
 

Social media w tłumaczeniu na język polski, to “media społecznościowe” lub “serwis społecznościowy”. Platforma w internecie,  która umożliwia użytkownikom komunikowanie się, wymianę informacji, tworzenie oraz przekazywanie różnych treści (np. wiadomości tekstowych, wiadomości głosowych, zdjęć, filmów, linków itp.). Do najbardziej popularnych serwisów społecznościowym zaliczamy obecnie: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, LinkedIn oraz Twitter. Możemy korzystać z nich zarówno prywatnie, jak i firmowo wykorzystując ich ogromny potencjał.
 

  • 86% organizacji uważa LinkedIn za najlepszą opcję dla branży B2B,

  • 27 milionów Polaków korzysta z  portali społecznościowych,

  • 91% marek detalicznych korzysta z 2 lub więcej kanałów social media.

Czy warto inwestować w media społecznościowe?
 

Prowadzenie firmowych mediów społecznościowych w dzisiejszych czasach jest koniecznością dla większości firm. Inwestowanie w rozwój mediów społecznościowych nie zawsze wiąże się z ogromnym nakładem finansowym, ponieważ nie jest to element niezbędny, ale warto rozważyć taką możliwość. Pewne jest, że zawsze należy liczyć się z inwestowaniem sporej ilości czasu na ich prowadzenie i warto wcześniej zastanowić się, w jakie media społecznościowe chcemy inwestować najwięcej czasu.

Jakie media społecznościowe wybrać dla firmy?
 

Tak, jak wcześniej wspominałem, warto zastanowić się, w które social media chcemy inwestować najwięcej czasu i pieniędzy, ponieważ różnią się one od siebie, a każda firma ma inną specyfikę biznesową. Poniżej umieszczam przykładowe statystyki na rok 2022:
 

  • Facebook

 

- Do dziś Facebook jest królem mediów społecznościowych z ogromną publicznością (ponad 1.9 mld dzienni aktywni użytkownicy),

- 60.6% internautów korzysta z Facebooka. To prawie dwie trzecie wszystkich użytkowników internetu,

- 56.5 procent użytkowników Instagrama to mężczyźni, 43.5 procent użytkowników to kobiety,

- 26% użytkowników Facebooka, którzy kliknęli reklamę, zgłasza chęć zakupu.

  • Instagram:


- 59% reklamodawców uważa, że ​​Instagram oferuje najwyższy wskaźnik zaangażowania wśród kanałów mediów społecznościowych,

- Ponad 70% użytkowników Instagram na całym świecie ma mniej niż 35 lat,

- 51.6 procent użytkowników Instagrama to mężczyźni, 48.4 procent użytkowników to kobiety,

 

- 98% marek modowych używa Instagram.
 

  • Linkedin

 

- LinkedIn to największa na świecie sieć zawodowa skupiająca ponad 810 mln użytkowników z ponad 200 krajów i terytoriów,

- Około 60% wszystkich użytkowników LinkedIn to osoby w wieku od 25 do 34 lat,

 

- Ponad 42% wszystkich użytkowników LinkedIn to kobiety, a 58% to mężczyźni,

 

- 50% użytkowników korzystających z LinkedIn ma wykształcenie wyższe.
 

  • YouTube

- YouTube jest odwiedzany przez prawie jedną czwartą światowej populacji i ma 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie,

 

- 25-44 lat, to najczęstszy wiek użytkowników YouTube w Polce,

 

- 53,9% użytkowników YouTube to mężczyźni, a 46,1% to kobiety,

 

- Największy udział w ruchu internetowym w serwisie YouTube mają Stany Zjednoczone (15,6%).
 

  • TikTok

- TikTok ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie,

- Około 57% użytkowników aplikacji TikTok to kobiety, z męską częścią widowni wynoszącą 43%,

- 60% to osoby w przedziale 18-34 lat, a 34% to użytkownicy w przedziale 13-17 lat,
 

- Około 37% użytkowników zdecydowało się na zakup produktu natychmiast po odkryciu go na TikToku.

Jak prowadzić firmowe social media?
 

Prowadzenie mediów społecznościowych w firmie to proces, eksperymenty i systematyczność. Na początku powinno się określić, do kogo będą kierowane treści, kim są Twoi odbiorcy i klienci i na jakich mediach należy się skupić. Kolejnym krokiem jest opracowanie pewnej strategii działań i komunikacji (tutaj warto eksperymentować nad metodą komunikacji, ale w granicach wizerunku firmy). Każda treść udostępniana odbiorcom, powinna być sprawdzona i zaplanowana z wyprzedzeniem, a przy tym należy również pilnować systematyczności w publikacji. Staraj się angażować odbiorców i budować relację w publikowanych materiałach.

Co zyskasz prowadząc firmowe media społecznościowe?
 

  • Rozpoznawalność marki,

  • Nowy kanał komunikacji z klientem,

  • Większe zaufanie do firmy,

  • Możliwość utrzymania relacji z klientem,

  • Dodatkowy punkt styku z klientem,

  • Szybkie przekazanie informacji,

  • Dodatkowy kanał sprzedaży.

Ile kosztuje prowadzenie social media? Cennik.
 

Koszt obsługi i prowadzenia mediów społecznościowych jest uzależniony od ilości publikowanych postów, wielkości profili społecznościowych i ich historii lub konieczności założenia nowych profili. W i-spec.pl koszt obsługi serwisów Facebook i Instagram wynosi 500 zł netto/miesiąc (Fb i Ig) + 30 zł netto/post z lustrzaną relacją. Do podanych kwot należy doliczyć 23% VAT. Usługa zawiera:
 

  • Publikowanie postów,

  • Publikowanie relacji,

  • Tworzenie grafik (na podstawie dostępnych materiałów),

  • Odpowiadanie na komentarze,

  • Obsługa sklepów,

  • Monitorowanie efektów,

  • Przekazywanie spostrzeżeń i zaleceń.

Za dodatkową opłatą istnieje możliwość rozszerzenie usługi o obsługę Facebook Ads.

Cały miesięczny cykl jest zakończony sporządzeniem raportu, który zawiera efekty prowadzonych działań i rekomendacje.

bottom of page